Få svar på ofte stillede spørgsmål

Du tager første skridt ved at tilmelde dig det teorihold, som passer bedst efter dine behov.
Du kan se de forskellige holdstart, og det er også der du tilmelder dig
Du kan se siden her

Det tager regelmæssigt 8-10 uger. Men da nogle personer håndterer stressede situationer bedre end andre, kan det altså ikke siges med sikkerhed. Ligesåvel bliver nogle personer mere nervøse end andre, når der skal køres bil, og derfor kan der forekomme udsving i den generelle beståelses tid for hvert enkelt elev.

Du skal som det første betale for lovpakken, dernæst hæfter du for et færdselsrelateret førstehjælpskursus, hvis dette kursus altså ikke allerede er bestået. Dernæst kommer der tilmeldingsgebyr til køreprøven, og til sidst skal der købes online prøver.
Du finder finder priserne på skolens hjemmeside her

Lovpakken kan du betale samlet. Du kan også vælge at betale den over 3 omgange.

Lovpakken skal være købt inden du påbegynder anden teoriaften. Enten med det fulde beløb eller ⅓ af det fulde beløb som delbetaling.

Med vores delbetalingsaftale, skal der betales ved tilmelding, måneden efter og til sidst 2 måneder efter tilmelding. Altså alt i alt over en 3 måneders periode.

Eksempel:

• D. 3 August, købes lovpakken, hvor der betales ⅓ af beløbet
  • 1. September – betales yderligere ⅓ af beløbet, og dermed er ⅔ af beløbet betalt.
  • 1. Oktober – betales ⅓ af beløbet, og dermed er hele udgiften betalt over et 3 måneders forløb.
  • OBS: Delbetaling koster KUN kr. 800,- i gebyr

Hvis du bliver syg, eller bliver forhindret, skal du melde afbud i Go n’ Drive appen – Du aflyser blot den planlagte lektion.

Bemærk dog:
Aflysning af kørelektioner, teoriundervisning skal ske senest 24 før.
Derimod skal du aflyse 8 dage inden, du bliver forhindret i at deltage på/til manøvrebanen, KTA-glatbanen, teoriprøven, førstehjælp eller den praktiske prøve.
Vi forbeholder os retten til at afvise at refundere det givne beløb, hvis ovenstående regler ikke er overholdt.
Du har mulighed for at have en teori undervisningsaften som selvstudie, så du kan blive på teoriholdet selv om du bliver syg eller forhindret.

Du må starte 3 måneder før du fylder 17 år.
Helt præcist så må du ikke komme på manøvrebanen (kravlegården) før du er 16 år og 9 måneder. Og du er meget velkommen til at starte der, men:
Vi anbefaler at du venter med at starte til du er 16 år og 10 måneder. Da undervisningsforløbet strækker sig på 2 måneder. Dermed kan du altså starte direkte på den praktiske prøve, da man skal være fyldt 17 år, hvorimod man skulle vente, hvis man starte som 16 år og 9 måneder.
Du kan se et eksempel på et af vores undervisningsforløb her

Du må tidligst komme til teoriprøve en måned før du fylder 17 år.
Du skal ligeledes have haft den fulde teoriundervisning, og gennemført 14×45 minutters kørelektioner.
KTA-glatbane og de sidste to lovpligtige kørelektioner på 45 minutter, må godt vente til efter din teoriprøve.

Når du har gennemført den lovpligtige undervisning (Det som lovpakken indeholder). Tidligst på din 17 års fødselsdag.

Som udgangspunkt NEJ. Problematikken ligger for det meste i at få vedlagt lægeerklæring, bevis på førstehjælpskursus, sundhedskort og samtykkeerklæring, fra samtlige elever på holdet.
Hvis du dermed har styr på tingene, hjælper du processen med at tage fart, og endeligt kan vi få ansøgt om at få alle elevers kørekort godkendt.
Når hvert enkelt elevs kørekort er blevet godkendt, kan vi beramme teoriprøverne, som der ikke er særlig stor ventetid på.
Hvis du fortsat ikke kan vente med at komme til teoriprøve, og ventetiden er for stor på Sjælland. Så er der mulighed for at fremskynde processen, da du kan tilmelde dig teoriprøver i Jylland.

Så længe dit forløb er planlagt i god tid, så er der ikke ventetid på køreprøven, såfremt at du består hele forløbet op til den praktiske prøve.
Straks efter du har bestået teoriprøven, berammer vi den praktiske prøve til dig, som typisk vil ligge 1-2 uger efter teoriprøven.
Naturligvis helt afhængig af hvor godt du kører og om du er “prøveklar”

Du må gerne køre bil når du har erhvervet kørekort, og har en ledsager ved siden af dig. Der skal på alle tidspunkter være en tydelig ledsager blanket med i bilen.
I blanketten står der hvilke krav der er til ledsageren, og der dertil også at føreren af bilen skal informere ledsageren om kravene.
I ledsagerblanketten skal der være 2 læselige underskrifter for begge parter i bilen, som bevis på alle i bilen er indforstået med kravene som er stillet.
Du kan downloade og se/printe blanketten med kravene her
Overtrædelse af ovenstående medfører klip i kørekortet, og da du som førstegangserhverver af kørekortet, maksimalt har 2 klip, før en konfiskering af kørekort indtræder, så ville det være på sin plads at følge den lovgivning som der er lagt.

Alle som er fyldt 18 år og har erhvervet kørekort til personbil, må køre bil uden at have en ledsager. Husk dog på at du de første 3 år, er førstegangserhverver og du dermed får kørselsforbud, hvis du får to klip i kørekortet.

Kørelektioner skal senest aflyses 24 timer før den aftalte kørsel/undervisning.
Lukket øvelsesplads, Køreteknisk anlæg, førstehjælpskursus, teoretisk-og praktisk prøve skal aflyses senest 8 dage før.
Ved for sen aflysning bliver du opkrævet det fulde beløb for de ydelser du er tilmeldt.
Ved sygdom forlanger køreskolen lægeerklæring.

Ønsker du at stoppe dit kørekort forløb, tilbagebetaler vi den del af lovpakken du ikke har brugt. De dele af lovpakken du har forbrugt medregnes til vores liste pris. Du mister således rabatten, som er i lovpakken.
Vi udlevere dog din lektionsplan, så du har mulighed for at genoptage kørekortet, når det passer dig bedst igen.

Du kan læse meget mere om reglerne for at ophæve og pause aftalen med køreskolen på: https://www.forbrug.dk/emner/biler/saadan-faar-du-koerekort/